Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Allt som göms i snö kommer upp i tö......

Av Stefan Bodström - 2 juli 2012 23:05

Jaha ja!

Hejsan hejsan! ...som Magnus i "Fem myror.." skulle ha sagt.

Ja åter igen skriver jag och med dubbla känslor.

Tyvärr är det så, för många, att sanningen i stort sett alltid hoppar upp och biter en i arslet förr eller senare. Återigen har det hänt.

Som man tidigare kunnat läsa här i min blogg och i min frus blogg så finns det en del människor ut mitt förflutna som har lite svårt, för att inte säga oerhört svårt, att riktigt släppa taget om mig. Istället för att då konfrontera mig, eftersom det till syvende och sist är mig det handlar om, så väljer man att göra diverse olika påhopp på min fru.

Bland annat genom att ringa henne och vräka ur sig de mest vidriga saker man kan komma på och samtidigt försöka ljuga ihop saker om mig och mitt förflutna. Personer har också ägnat sig åt att skriva elakheter till henne på hennes bloggsida. Vissa har blivit publicerade men andra inte. Vissa har vi sparat....


Det är ju så finurligt här på sidan nu för tiden att alla kommentarer som kommer in märks med ett ip-nummer som talar om ungefär var de är skickade ifrån. Nu får man ju inte namn och adress till den som har ip-adressen. I det senaste fallet räcker det ändå. En riktigt jävla elak kommentar skickades till min fru från någon som varken känner henne eller ens mig. Däremot känner personen min dotter.

Det blir himla intressant när man spårar ip-adressen till SVT och sedan via facebook faktiskt får reda på att en person nära min dotter faktiskt jobbade på just SVT vid tiden för inlägget.

Personen i fråga har gett uttryck för saker som delvis bara kan kännas till om man känner min dotter. Jag sitter i skrivande stund och funderar på hur många indicier förutom detta och de andra jag har som krävs för att koppla in polisen nu. Kanske skulle saker och ting få ett slut då, äntligen?


Pink floyd-låten jag lagt upp tidigare och än en gång idag har några textrader i slutet som jag tycker är så himla talande för hur saker och ting blivit efter min skilsmässa...


Till dig som skrivit dumheterna som skickades från SVTs ip-adress till min fru vill jag säga så här:

Jag är en fredlig man som kan ta reson. Jag är övertygad om att du kan "snickra" ihop en ursäkt och kanske kan din partner hjälpa dig att "baka" den riktigt fin. Jag finns på byggarbetsplatsen på triangeln från nu och kanske två år framöver från 7-16 måndag till fredag och du/ ni kan söka upp mig där och förklara er så kanske vi kan få ett slut på det här som pågått så många år nu.


Jag bröt på grund av detta en mycket lång vänskap med min f.d svåger eftersom jag upptäckte att information om mitt liv gick via honom till vem som än låg bakom samtal och kommentarer. Jag är övertygad om attt han var ovetande om detta men saker och ting lugnade verkligen ner sig efter att jag bröt. Ledsamt är att en över tjugo år lång vänskap ska offras för att några personer ägnar sig åt att framföra någon annans ilska. En ilska de inte ens vet sanningen om.


"......So i open my door to my enemies, and I ask could we wipe the slate clean. But they tell me to please go and fuck myself.......you know you just can't win"


Jag har öppnat dörren igen...

Jag hoppas på ett slut och kanske en ursäkt....

Tyvärr blir jag nog ombedd att dra åt helvete igen. Men det säger mer om "Er" än om mig i så fall.


Fantomen har tusen ögon och öron


God natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Bodström - 20 september 2017 16:30

Ja... Vad ska man säga.   Det finns ju alltid en risk, eller flera, med att lufta sina tankar och känslor på det här viset. Offentligt. Det är ju inte alla som håller med mig. Det är inte ens något jag förväntar mig. Det är ändå intressant ...

Av Stefan Bodström - 17 september 2017 16:57

Så ligger jag på soffan igen.... Det är söndag och lugnet sprider sig om än tillfälligt. Veckan som gått och veckan som följer är fyllda av måsten och borden. Stort jobb, långt hemifrån och mycket som ska ordnas och förberedas.   Samtidigt ...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 22:29

      Det fanns en gång en "flicka" som var så himla förälskad i sin man. Politiskt engagerad var hon med.... Sosse var hon visst. Tills "flickan" åkte lite rutchkana på några regnbågar. I slutet på den regnbågen stod en annan "flicka" som...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 03:34

Länge sen jag skrev här.... Livet tar ibland ovanliga vändningar. Jag blev egen företagare först med café och sen med smide och montage... Det första gick mindre bra och det andra tar verkligen fart. Jag har tidigare skrivit om min förra skilsm...

Av Stefan Bodström - 22 december 2013 22:16

Nu är det jul igen... Tog mig en titt på statistiken innan jag bestämde mig för att skriva. Konstant samma fyra som håller koll på om jag skrivit något nytt... Hej på er och god jul! Kanske dags att skaffa sig ett nytt intresse!?   Även Fanto...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards