Direktlänk till inlägg 20 april 2011

20/4

Av Stefan Bodström - 20 april 2011 17:55

Den tjugonde april 1992 var en lika solig dag som det var idag här ute på landet. Då befann jag mig i malmö och på den tiden var min adress monbijougatan. Våren fullkomligt exploderade det året och jag minns att UMAS det året hade blåa hyacinter som blommade i alla rabatter. Den allergiska snuvan var ett faktum så fort jag klev utanför kvinnoklinikens dörrar men ett bestående minne är det. Inte på grund av allergin då förstås.

Min son skulle fylla tre år det året och nu föddes min dotter. Världen var full av möjligheter och livet log mot mig.

"Så är du plötsligt 19 år, kan nån förstå hur åren går..." sjöng Afzelius när han levde. En vacker text tillägnad någon av hans dötrar. Jag har ingen sång till min.

Den dagen och många därefter har skänkt mig mycket glädje och lycka och jag lever på minnet av dem.

Ett flickebarn föddes denna dag. Må hon leva länge och bli lycklig!

Ett grattis susar genom vinden på platsen där hennes far borde fått stå...


Fantomen är död, Länge leve Fantomen!


BOM chackalacka tack o hej!

 
 
Ingen bild

Fia

21 april 2011 14:08

Hon kunde inte fått en bättre pappa min älskade.
Du är fantastisk!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Bodström - 20 september 2017 16:30

Ja... Vad ska man säga.   Det finns ju alltid en risk, eller flera, med att lufta sina tankar och känslor på det här viset. Offentligt. Det är ju inte alla som håller med mig. Det är inte ens något jag förväntar mig. Det är ändå intressant ...

Av Stefan Bodström - 17 september 2017 16:57

Så ligger jag på soffan igen.... Det är söndag och lugnet sprider sig om än tillfälligt. Veckan som gått och veckan som följer är fyllda av måsten och borden. Stort jobb, långt hemifrån och mycket som ska ordnas och förberedas.   Samtidigt ...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 22:29

      Det fanns en gång en "flicka" som var så himla förälskad i sin man. Politiskt engagerad var hon med.... Sosse var hon visst. Tills "flickan" åkte lite rutchkana på några regnbågar. I slutet på den regnbågen stod en annan "flicka" som...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 03:34

Länge sen jag skrev här.... Livet tar ibland ovanliga vändningar. Jag blev egen företagare först med café och sen med smide och montage... Det första gick mindre bra och det andra tar verkligen fart. Jag har tidigare skrivit om min förra skilsm...

Av Stefan Bodström - 22 december 2013 22:16

Nu är det jul igen... Tog mig en titt på statistiken innan jag bestämde mig för att skriva. Konstant samma fyra som håller koll på om jag skrivit något nytt... Hej på er och god jul! Kanske dags att skaffa sig ett nytt intresse!?   Även Fanto...

Ovido - Quiz & Flashcards