Direktlänk till inlägg 10 april 2011

April

Av Stefan Bodström - 10 april 2011 11:40

Än så länge verkar våren hålla i sig och något aprilväder verkar det inte vara tal om. Solen lyser på oss i vårt lilla hus och livet sprudlar i trädgården som blivit avsevärt mycket soligare sen fyra träd fälldes och nästa vinters vedförbrukning säkrades. Livet sprudlar på annat håll med då våra goda vänner i Lund fått tvillingar som vi var inne och hälsade på häromdagen. Inte utan att det väcks en liten, liten, liten längtan efter ett eget litet liv att ta hand om igen.

Mina egna är ju "vuxna" och utflugna ur boet och verkar ha det bra där de är men jag är ju fortfarande ung och älskade Fru B är ännu yngre. Ja ja den som lever får se.

Det finns ju redan två "små" i huset så en till skulle väl inte vara ställa till så mycket oreda i livet.

Just nu är vi ute på praktik båda två och får känna på hur det kommer att vara i våra respektive yrkesval och det går fantastiskt bra för oss båda även om sista veckan har fått kämpas igenom med hjälp av en stor mängd alvedon då vi båda drabbats av rejäla flunsaliknande förkylningar. Min är nog en aning manligare än fruns så den stackaren har fått ta hand om mig en del denna veckan men framför allt har hon nog varit ganska ensam då jag sovit mig igenom eftermiddagarna och kvällarna. Jag är nog skyldig henne ett ordentligt omhändertagande inom en snar framtid kan jag tycka. Hur som helst är hon en klippa och ljuset i mitt liv och värd all lycka hon kan få.

Nu är det alldeles för vackert väder för att ligga i soffan och skriva blogg så jag ska ta min kaffekopp och gå ut på bänken som står på framsidan och sätta mig i förmiddagssolen en stund.


Tjo hopp!

 
 
Ingen bild

Lilla frun

10 april 2011 21:44

♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Bodström - 20 september 2017 16:30

Ja... Vad ska man säga.   Det finns ju alltid en risk, eller flera, med att lufta sina tankar och känslor på det här viset. Offentligt. Det är ju inte alla som håller med mig. Det är inte ens något jag förväntar mig. Det är ändå intressant ...

Av Stefan Bodström - 17 september 2017 16:57

Så ligger jag på soffan igen.... Det är söndag och lugnet sprider sig om än tillfälligt. Veckan som gått och veckan som följer är fyllda av måsten och borden. Stort jobb, långt hemifrån och mycket som ska ordnas och förberedas.   Samtidigt ...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 22:29

      Det fanns en gång en "flicka" som var så himla förälskad i sin man. Politiskt engagerad var hon med.... Sosse var hon visst. Tills "flickan" åkte lite rutchkana på några regnbågar. I slutet på den regnbågen stod en annan "flicka" som...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 03:34

Länge sen jag skrev här.... Livet tar ibland ovanliga vändningar. Jag blev egen företagare först med café och sen med smide och montage... Det första gick mindre bra och det andra tar verkligen fart. Jag har tidigare skrivit om min förra skilsm...

Av Stefan Bodström - 22 december 2013 22:16

Nu är det jul igen... Tog mig en titt på statistiken innan jag bestämde mig för att skriva. Konstant samma fyra som håller koll på om jag skrivit något nytt... Hej på er och god jul! Kanske dags att skaffa sig ett nytt intresse!?   Även Fanto...

Ovido - Quiz & Flashcards