Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Håller mig vaken

Av Stefan Bodström - 15 mars 2010 03:20

Sitter i natt vaken på ett av mina jobb. Tyvärr är det så att jag vet att i samma stund som vissa personer läser att jag inte är hemma så kommer de ytterst otrevliga anonyma samtalen att ramla in på min frus telefon.

Samtal som är budskap riktade till mig men som skickas via min fru och med otäcka inslag av elakhet gent emot henne och hennes barn. Allt detta för att jag valde att börja om. Nej, inte börja om. Börja leva igen är en mer rätt formulering.

Tydligen finns det personer som inte kan acceptera detta. Att jag dessutom valt en kvinna som inte håller tyst när någon i hennes närhet blir illa behandlad gör ju inte saken bättre. En stark kvinna som kan skilja på rätt och fel och som är godhjärtad och lojal in i döden för dem hon älskar. Inte för att det ser bra ut utåt utan för att det är så hon fungerar.

En kvinna som kan se framåt och glömma gammalt groll för sina barns skull och som trotsar allt gammalt för att barnen ska kunna ha en god relation till sin far.

Idag har min fru och jag, tillsammans med barnen, hälsat på hos hennes ex och det var en mycket trevlig eftermiddag. Barnen fick se oss allihop tillsammans och de fick se att vi kan vara vänner. Det hoppas jag gör att banden mellan oss stärks.

Tyvärr finns inte den verkligheten i den familj som splittrades en grå dag i november 2006. Där har intrigerna satt sina klor i familjebanden och ingen pratar längre med någon annan. Allt för att visa vem som har rätt eller fel.


En flicka tog för några år sedan studenten och det hade gett mig stor glädje att få gratulera henne på denna stora dag. Eftersom min före detta också skulle dit blev jag ombedd att utebli. Inte av flickans familj utan av min egen. Trots detta har jag i efterhand förstått att minst en person fick mycket av den dagen att handla om mig som inte ens var där. Förmodligen endast i syfte att understryka vad den personen anser att man bör tycka om mig.


En eloge till alla föräldrar som kan blicka framåt och svälja sin stolthet. Till all dem som kan samarbeta kring era barn trots ert förflutna. Till er som kan tillrättavisa era barn även till förmån för den andra föräldern. Till min fru som klarar allt detta är jag full av beundran.

Jag älskar dig min kära!


Någon gång kanske någon kan visa mig samma respekt som min fru visat sin före detta man. Jag tvivlar starkt på det men undrens tid är inte förbi.

Min dörr är öppen för dem som kan se framåt!


Vi får väl se hur det blir med det. Jag hoppas ju fortfarande men å andra sidan är ju jag en lite naiv man... Jag hoppas ju fortfarande att jag ska komma levande ur livet.


Över och ut.

 
 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

15 mars 2010 17:17

Du är en klok man älskade Stefan och du förtjänar respekt!!!
Tack för att du är en fantastisk man, bonuspappa till barnen och god vän till deras pappa.

Tack för alla vackra ord!
Älskar dig, härifrån till stjärnorna och tillbaka, alltid!

http://mittinnersta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Bodström - 20 september 2017 16:30

Ja... Vad ska man säga.   Det finns ju alltid en risk, eller flera, med att lufta sina tankar och känslor på det här viset. Offentligt. Det är ju inte alla som håller med mig. Det är inte ens något jag förväntar mig. Det är ändå intressant ...

Av Stefan Bodström - 17 september 2017 16:57

Så ligger jag på soffan igen.... Det är söndag och lugnet sprider sig om än tillfälligt. Veckan som gått och veckan som följer är fyllda av måsten och borden. Stort jobb, långt hemifrån och mycket som ska ordnas och förberedas.   Samtidigt ...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 22:29

      Det fanns en gång en "flicka" som var så himla förälskad i sin man. Politiskt engagerad var hon med.... Sosse var hon visst. Tills "flickan" åkte lite rutchkana på några regnbågar. I slutet på den regnbågen stod en annan "flicka" som...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 03:34

Länge sen jag skrev här.... Livet tar ibland ovanliga vändningar. Jag blev egen företagare först med café och sen med smide och montage... Det första gick mindre bra och det andra tar verkligen fart. Jag har tidigare skrivit om min förra skilsm...

Av Stefan Bodström - 22 december 2013 22:16

Nu är det jul igen... Tog mig en titt på statistiken innan jag bestämde mig för att skriva. Konstant samma fyra som håller koll på om jag skrivit något nytt... Hej på er och god jul! Kanske dags att skaffa sig ett nytt intresse!?   Även Fanto...

Ovido - Quiz & Flashcards