Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Stefan Bodström - 1 februari 2010 00:03

Jaha, så var det dags igen.

Mitt jobb "flyttade" så nu är jag och sju andra arbetslösa. Arbetslös är ett diffust begrepp och för mig innebär det oftast att jag inte har fast anställning men jobbar lika många timmar som en heltid i alla fall. Måndag morgon bär det iväg till ny arbetsplats med stort behov av vikarier. Det är spännande.


En annan gammal sak som ska ut är min bil som jag lyckats göra konstgjord andning på i snart två år efter att någon jag kände körde den rakt igenom ett dike och sen genom ett kraftigt trästaket innan den stannade i en hästhage. Många skador uppstod som aldrig riktigt gått att hitta förrän det är för sent... Slangar slets sönder och mycket annat. Nu ser det i alla fall ut som om det är dags att avyttra den till förmån för en nyare "kärra". Trots pysande vacuumslangar och dålig bromsservo har motorn jag stoppade i den förra året gått fint men ikväll, när jag varit i affären, såg jag att jag dessutom har ett platt bakdäck och inget reservdäck. Det blev droppen som fick bägaren att rinna över och nu köper jag varken fler delar eller däck till den.

Svärföräldrarna som bor 16 mil längre bort än vad min egen mor gör kör ner i två bilar imorgon och lämnar kvar den ena så vi har något att åka runt i medan vi letar nyare bil. Vissa människor är helt enkelt så godhjärtade och förväntar sig ingenting i retur. Otroligt!! Heder åt dem.

Nu ska mina hundar rastas i snödrivorna utanför min dörr och sen är det ryggläge som gäller för familjen Bodström.

Sussa sött.

S

Ovido - Quiz & Flashcards