Alla inlägg den 6 december 2009

Av Stefan Bodström - 6 december 2009 23:29

Natt igen....

Hämtade ved när jag rastade hundarna i min lilla trädgård. Nu är korgen välfylld igen och "sovklabbarna" kommer att hålla kaminen varm hela natten. På datorn är spotify igång. Medan jag var ute satte Fru Bodström igång Thåström och medan jag eldar och skriver blogg sjunger en hes röst om spik som regnar från himlen och om att ingen sjunger blues som Jeffrey Lee Pierce och utanför mitt fönster faller det skånska vinterregnet över Änglamarken. Återigen ser jag en ruta fladdra till i hörnet på min datorskärm om att min dotter loggar in på msn... Återigen loggar hon ut utan att säga hej. Jag säger inte heller hej... Känns som att det bara blir bråk när jag står för mina åsikter. Någon gång kanske det hela löser sig. Någon gång...


Jag tänkte ligga kvar på soffan och glo tomt på dåliga tv-serier som visas hela natten men insåg att jag har något bättre på ovanvåningen i min säng. Dit ska jag gå när jag har satt den sista punkten i nattens blogg. Jag kommer ändå inte på någon lösning på hur jag ska nå fram till dem jag saknar. Alltför många i deras närhet verkar ha ett intresse i att de inte talar med mig. Men, men..


Nu lämnar jag bloggandet en stund igen och sätter mig framför min kamin och lyssnar färdigt på Thåström och röker en cigarett innan jag klättrar uppför trappan till min lilla himmel i vardagen.


Goodnight, you princes of Maine. You kings of New England.

S


Ovido - Quiz & Flashcards