Alla inlägg den 31 december 2009

Av Stefan Bodström - 31 december 2009 02:00

2010

För mig som är född på sjuttiotalet låter det fortfarande lite sciens fiction när jag hör det årtalet.

Nu är vi där om mindre än ett dygn!

2010... Året då jag fyller 40. Det ser jag fram emot. Då ska jag ha en fest för nära och kära som blir lika kul som festen vid mitt bröllop.

Vad gäller mina barn vet jag inte vad som händer... Det kan ju knappast bli sämre än det varit detta året. Ingen som önskade god jul och jag tvivlar på att någon av dem önskar mig ett gott nytt år imorgon heller.

Gott nytt år till er mina barn!

Jag har inga problem att önska mina barn det men jag får ju göra det här tragiskt nog. Jag vet ju i alla fall att önskningen når fram här.


Huset blir "färdigt" i en rasande takt nu. Innan jul snickrade jag färdigt rummet som fortfarande var som en vind. Nu har vi spacklat och målat och lagt golv och till och med oljat det så att det är lätt att torka av och fint att titta på. Nu ska BARA listerna på plats på hela ovanvåningen och i badrummet och i hallen och i.... Nä det var BARA de ställen jag redan räknat upp ja.

Varför är det så svårt att slutföra just den biten? Jag har hört det från andra med... "Kommer inte listerna på plats med detsamma så kommer de aldrig på plats."

Här ska de på plats men först ska jag gå och köpa dem. Haha.

Sen ska allt vara färdigt minsann.

Å andra sidan smids det ju redan planer för utbyggnad men det blir en senare fråga.

Nytt tak ska införskaffas och läggas under 2010 är förhoppningen.

Om det går ska köket byggas ut i samma veva men det beror lite på hur mycket byggmaterialet kostar och om jag får det nya jobbet jag har sökt.

Ytterligare en resa till Egypten står på listan över saker att göra nästa år.

Framför allt ska det precis som detta året bli ytterligare ett år i en skön tillvaro med min nyblivna Fru Bodström och alla våra gamla och nya vänner och bekanta.


Det har tagit mig tre år sen jag reste mig ur askan av vad som borde varit ett liv och med hjälp av min älskade Ann-Sofie har livet bara blivit bättre och bättre och det ser inte ut som om det kommer att ändra sig.

Nyår har i många år varit en ångestfylld högtid som nästan känts sorglig. Ett nytt år... Ett år äldre... Farliga raketer och mycket fylla... Huga! Detta måste undvikas!

Jag har insett att det var inte mina känslor inför den här högtiden. Den jag levde med hyste dessa känslor så starkt i så många år att jag började tro att även jag tyckte så. Jag hade fel.


Nyår är en högtid som är värd att fira. Jag är på väg in i ett nytt tidevarv med lite mer erfarenheter och lite, lite mer visdom än tidigare. Det är en lycklig tid att gå till mötes. Hand i hand med min fru och övriga som vill dela vår lyckliga samvaro.

Jag har återknutit kontakter med människor som under min uppväxt betytt mycket för mig men som drog sig undan under de mörka sexton åren jag tvingades bryta med mitt förflutna och sky alla nya bekantskaper.

Min kära vän A tillika gudfar åt min son finns i mitt liv igen. Gamla skolkamrater hör av sig och jag upptäcker att jag inte bara får prata med dem utan uppmuntras att göra det och att umgås med dem.

Det känns fan som att resa sig... Pånyttfödd! Som Phenix ur askan.


Jag är har ett liv igen och jag välkomnar alla som vill dela det och glädjen med mig!

Jag tror jag sagt det förut men det kan inte upprepas tillräckligt många gånger.

Sent på natten nu... Eller tidigt på morgonen. Det beror på hur man ser det.

Nu ska den här mannen i alla fall snart klättra uppför trappan till min sköna kvinna som ligger och väntar på mig i vår sköna säng och sova.

Innan dess ska jag ställa mig i dörren och ta ett bloss och titta på mitt Äsperöd som jag kommit att älska. Utanför dörren är himlen stjärnklar. Det är fem minusgrader och den nyfallna snön ligger som ett pudertäcke över marken.

Kalla den Änglamarken!


Slut för i år men Gott nytt på er allihop och god fortsättning!

Nästa år hoppas jag ni följer med i forsättningen på vår resa tillsammans in i framtiden både läsare och vänner.


God natt och krama varandra i trafiken!

S

Ovido - Quiz & Flashcards