Alla inlägg den 25 december 2009

Av Stefan Bodström - 25 december 2009 15:25

Så har det då blivit juldagen. Dagen efter julafton. Fast jag firade förstås julafton dagen innan dopparedagen.

Tillsammans med svärföräldrar, kusin D, bonusbarnen och min kära fru Bodström åt vi en mastig julmiddag från ett julbord som var späckat med god mat och dryck.

Tomten kom på besök... Tomten växte fram ur granen som står på gräsplanen utanför vårt hus och barnens ögon var stora som tefat.

Lyckat, vill jag säga, är en underdrift av stora mått.

Självaste julafton, den riktiga, firades med fru och kusin. Mestadels i soffläge mellan måltiderna medelst tv-tittande. Skönt vill jag lova.

Idag ska vi ta oss iväg till Ystad och titta lite på bio. Världens genom tiderna dyraste filmproduktion har vi fått höra. Det ska minsann bli intressant. I synnerhet som det påstås att den dessutom är oerhört kritisk till USAs inblandning i Irak.

Lite mat och lite pyssel till och sen bär det iväg.

I övrigt undrar jag bara hur fan det kommer sig att två vuxna barn som har telefon men inte lämnar ut sina nummer och som har msn och facebook inte kan förmå sig att bara skicka en liten julhälsning. Illa!!!

God fortsättning även på er ändå... Hoppas ni har det förbannat bra!


God Jul och God Fortsättning alla ni andra som förtjänar det!


Stefan

Ovido - Quiz & Flashcards