Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Smärta och kloka män

Av Stefan Bodström - 16 september 2009 01:23

Det kan bli lite hur som helst med texten ikväll eftersom jag stoppat i mig en del värktabletter till följd av att jag blokerade med benet när min motståndare "petade" på mig med sin fot idag på kickboxningsträningen.

Hans spark var så lös att jag inte var säker på att den faktiskt träffade mitt ben och jag satte ner foten, jabbade några gånger mot honom med min vänster och när jag sen sätter ned min vänstra fot, för att jag tänkte skicka iväg den andra mot den enorma luckan min käre motståndare lämnat mellan sin armhåla och sin höft, märker jag att jag inte kan stödja på benet.

Efter att ha kylt benet en stund och sedan lindat om låret med mina handlindor och senare inmundigat värktabletter, lagt benet i högläge i min sköna soffa och tittat på en romantisk komedi tillsammans med min lätt snusande, läs snarkande, älskling så kunde jag till sist linka bort till datorn på min väg upp till sovrummet och skriva några rader till er kära läsare.

Som vanligt vid den här tiden på natten sitter jag och tänker och nu inför stundande bröllop tänker jag naturligtvis på att jag önskar min far var med. Precis som jag önskar att mina barn finns där med mig. Vi får se hur det blir med det.


Min far var en klok man och han var synnerligen lätt att älska...

Han var också en bohem, tjurskallig, rörig, kvinnotjusare, festprisse, arbetsnarkoman, sov länge på dagarna och var uppe halva nätterna. Ibland hela nätterna och ibland kom han inte hem efter jobbet och var borta i flera dager. Han måste ha varit näst intill omöjlig att leva med! Men trots detta en älskad far och en älskad man.

Det som glädjer mig, eller skrämmer mig, är att människor som kände honom säger att jag blir allt mer lik honom för varje år som går. På så vis är han ju med på min nya resa. Förlåt, Ann-Sofie, för mina avigsidor. Jag är säker på att de vid flertalet tillfällen även i framtiden kommer att reta gallfeber på dig och tack för att du älskar mig ändå!


Nu, kära vänner, känner jag lite yrsel och det innebär att tabletten faktiskt verkar och att jag inte inbillar mig att smärtan i låret är en smula lindrad. Nu tar jag med andra ord tillfället i akt och släpar min trötta lekamen uppför trappan, till sovrummet, där en ganska tålmodig kvinna väntar på denna man som även han är uppe halva eller hela nätter ibland.


Fantomen sover aldrig!


 
 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

16 september 2009 09:24

Min älskade underbara Stefan!

Utan dina "avigsidor" är du inte Stefan. Det är ju dessutom så att dina avigsidor är få och att du sitter uppe halva nätterna ibland gör mig inte så mycket. Jag vet att du kommer upp och de flesta gånger älskar med mig och somnar med mig. Och när det är morgon är du en underbar man som fixar frukost åt mig och barnen, lämnar på dagis och skola och dessutom är underbar hela dagarna.
Kvinnotjusare.....det är vi ju båda två♥ Tjusa på älskling!
Bohem....det passar en fjolla som mig att leva med en sådan.
Festprisse....du är underbar att gå på fest med.
Du är mannen jag älskar och jag längtar efter alla våra kommande år och vårt kommande vackra bröllop.
Länge leve kärleken!

http://mittinnersta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Bodström - 20 september 2017 16:30

Ja... Vad ska man säga.   Det finns ju alltid en risk, eller flera, med att lufta sina tankar och känslor på det här viset. Offentligt. Det är ju inte alla som håller med mig. Det är inte ens något jag förväntar mig. Det är ändå intressant ...

Av Stefan Bodström - 17 september 2017 16:57

Så ligger jag på soffan igen.... Det är söndag och lugnet sprider sig om än tillfälligt. Veckan som gått och veckan som följer är fyllda av måsten och borden. Stort jobb, långt hemifrån och mycket som ska ordnas och förberedas.   Samtidigt ...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 22:29

      Det fanns en gång en "flicka" som var så himla förälskad i sin man. Politiskt engagerad var hon med.... Sosse var hon visst. Tills "flickan" åkte lite rutchkana på några regnbågar. I slutet på den regnbågen stod en annan "flicka" som...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 03:34

Länge sen jag skrev här.... Livet tar ibland ovanliga vändningar. Jag blev egen företagare först med café och sen med smide och montage... Det första gick mindre bra och det andra tar verkligen fart. Jag har tidigare skrivit om min förra skilsm...

Av Stefan Bodström - 22 december 2013 22:16

Nu är det jul igen... Tog mig en titt på statistiken innan jag bestämde mig för att skriva. Konstant samma fyra som håller koll på om jag skrivit något nytt... Hej på er och god jul! Kanske dags att skaffa sig ett nytt intresse!?   Även Fanto...

Ovido - Quiz & Flashcards