Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Bröllopsvecka

Av Stefan Bodström - 5 december 2009 00:53

I lördags blev fröken Johansson Fru Bodström. Ingenting kunde gjort mig lyckligare just nu. Jag njuter...

Jag njuter av att veta att det finns så många trogna, gamla kära vänner som fortfarande anser att min vänskap betyder något. Det ska jag ta vara på bäst jag kan! De människor som kan se bortom skitsnacket och lögnerna som sprids och aldrig verkar ta slut.

Idag fick jag reda på att det inte bara pågår terror via telefon och blogginlägg här mot mig och min fru utan även på facebook. Jag lovade mig själv och många andra att sådant inte skulle behandlas här på bloggen men tre års terror är svårt att skaka av sig när det blir påtagligt som idag. Det får fan vara nog nu. Jag begriper inte hur man kan bära all denna bitterhet så länge? Människor som ljuger och bedrar tillhör mitt förflutna... De jag stöter på nu och i framtiden identifieras ganska snabbt och avpolleteras fort och kanske, tyvärr, utan andra chans på grund av tidigare erfarenheter. Allt för att få lugn och ro.


Hur som helst... Fredagen med inköp och hämtning av tärnor och bestmän och idel vänner avlöpte väl. Ni som läser min älskade frus blogg vet redan detta och har sett en del bilder från själva händelsen. Ni andra kan följa länken vid sidan (MinNärmsta) om ni är nyfikna. När första gänget var hämtat och vi knappt var hemkomna så började vännerna från kollektivet Gökboet ramla in och fredagen blev fylld med många roliga timmar.

Jag mår så bra och är så lycklig så här flera dagar efter bröllopet att det enda som möjligen skulle kunna vara lite grädde på moset är om mina barn skulle kunna tänka sig att tillbringa lille julafton hos mig. Hoppet är det sista som dör men jag väntar mig inte för mycket.

Tyvärr finns det minst två personer som gärna sätter stopp för just den saken. Jag nämner inga namn men ni vet vilka ni är. Ni läser ju dessutom min och min frus blogg regelbundet.


Sist vill jag tacka ALLA som var närvarande på mitt bröllop och på festen efteråt. En lika rolig fest har jag aldrig varit på! Här var det minsann ingen som höll hyckeltal som sedan togs tillbaka några veckor senare eller till och med samma kväll! Det var verkligen från hjärtat alltihop med massor av glädje och kärlek.

Med sådana vänner är jag rik även om jag förlorar alla mina ägodelar.

Ett enormt tack till min härliga FRU!!!

Hon har slagit ett rekord vad gäller att vara gift med mig... Hon har klarat en hel vecka med mig UTAN att slänga vigselringen i ögat på mig!!

Jag har minsann tur jag. :o)


Sussa sött alla goa vänner och ni andra som förtjänar det.

S

 
 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

5 december 2009 08:14

Min älskade make...

Det är fortfarande en så underbar känsla i kroppen och bröllopet var magiskt och festen likaså.
Det kunde inte blivit bättre.

Och vad gäller ringkastande...det vågar jag inte med den dyrgripen ;) Och dessutom verkar det dumt att gifta sig för att direkt efter skilja sig. Vi väntade ett liv på varandra och nu är vi där vi bara drömde om att man kunde vara ♥
Och klänningen kommer aldrig grävas ner, den är alldeles för vacker och dyr för det.

Du är underbar Stefan. Skitpratet får du nog stå ut med. Du har lämnat någon som inte var beredd på det och hon inser med all säkerhet vilket kap hon sjabblade bort.
Idag är du min och det är en skön känsla.

Älskar dig!

http://mittinnersta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Bodström - 20 september 2017 16:30

Ja... Vad ska man säga.   Det finns ju alltid en risk, eller flera, med att lufta sina tankar och känslor på det här viset. Offentligt. Det är ju inte alla som håller med mig. Det är inte ens något jag förväntar mig. Det är ändå intressant ...

Av Stefan Bodström - 17 september 2017 16:57

Så ligger jag på soffan igen.... Det är söndag och lugnet sprider sig om än tillfälligt. Veckan som gått och veckan som följer är fyllda av måsten och borden. Stort jobb, långt hemifrån och mycket som ska ordnas och förberedas.   Samtidigt ...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 22:29

      Det fanns en gång en "flicka" som var så himla förälskad i sin man. Politiskt engagerad var hon med.... Sosse var hon visst. Tills "flickan" åkte lite rutchkana på några regnbågar. I slutet på den regnbågen stod en annan "flicka" som...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 03:34

Länge sen jag skrev här.... Livet tar ibland ovanliga vändningar. Jag blev egen företagare först med café och sen med smide och montage... Det första gick mindre bra och det andra tar verkligen fart. Jag har tidigare skrivit om min förra skilsm...

Av Stefan Bodström - 22 december 2013 22:16

Nu är det jul igen... Tog mig en titt på statistiken innan jag bestämde mig för att skriva. Konstant samma fyra som håller koll på om jag skrivit något nytt... Hej på er och god jul! Kanske dags att skaffa sig ett nytt intresse!?   Även Fanto...

Ovido - Quiz & Flashcards