Direktlänk till inlägg 31 december 2009

Ett nytt år

Av Stefan Bodström - 31 december 2009 02:00

2010

För mig som är född på sjuttiotalet låter det fortfarande lite sciens fiction när jag hör det årtalet.

Nu är vi där om mindre än ett dygn!

2010... Året då jag fyller 40. Det ser jag fram emot. Då ska jag ha en fest för nära och kära som blir lika kul som festen vid mitt bröllop.

Vad gäller mina barn vet jag inte vad som händer... Det kan ju knappast bli sämre än det varit detta året. Ingen som önskade god jul och jag tvivlar på att någon av dem önskar mig ett gott nytt år imorgon heller.

Gott nytt år till er mina barn!

Jag har inga problem att önska mina barn det men jag får ju göra det här tragiskt nog. Jag vet ju i alla fall att önskningen når fram här.


Huset blir "färdigt" i en rasande takt nu. Innan jul snickrade jag färdigt rummet som fortfarande var som en vind. Nu har vi spacklat och målat och lagt golv och till och med oljat det så att det är lätt att torka av och fint att titta på. Nu ska BARA listerna på plats på hela ovanvåningen och i badrummet och i hallen och i.... Nä det var BARA de ställen jag redan räknat upp ja.

Varför är det så svårt att slutföra just den biten? Jag har hört det från andra med... "Kommer inte listerna på plats med detsamma så kommer de aldrig på plats."

Här ska de på plats men först ska jag gå och köpa dem. Haha.

Sen ska allt vara färdigt minsann.

Å andra sidan smids det ju redan planer för utbyggnad men det blir en senare fråga.

Nytt tak ska införskaffas och läggas under 2010 är förhoppningen.

Om det går ska köket byggas ut i samma veva men det beror lite på hur mycket byggmaterialet kostar och om jag får det nya jobbet jag har sökt.

Ytterligare en resa till Egypten står på listan över saker att göra nästa år.

Framför allt ska det precis som detta året bli ytterligare ett år i en skön tillvaro med min nyblivna Fru Bodström och alla våra gamla och nya vänner och bekanta.


Det har tagit mig tre år sen jag reste mig ur askan av vad som borde varit ett liv och med hjälp av min älskade Ann-Sofie har livet bara blivit bättre och bättre och det ser inte ut som om det kommer att ändra sig.

Nyår har i många år varit en ångestfylld högtid som nästan känts sorglig. Ett nytt år... Ett år äldre... Farliga raketer och mycket fylla... Huga! Detta måste undvikas!

Jag har insett att det var inte mina känslor inför den här högtiden. Den jag levde med hyste dessa känslor så starkt i så många år att jag började tro att även jag tyckte så. Jag hade fel.


Nyår är en högtid som är värd att fira. Jag är på väg in i ett nytt tidevarv med lite mer erfarenheter och lite, lite mer visdom än tidigare. Det är en lycklig tid att gå till mötes. Hand i hand med min fru och övriga som vill dela vår lyckliga samvaro.

Jag har återknutit kontakter med människor som under min uppväxt betytt mycket för mig men som drog sig undan under de mörka sexton åren jag tvingades bryta med mitt förflutna och sky alla nya bekantskaper.

Min kära vän A tillika gudfar åt min son finns i mitt liv igen. Gamla skolkamrater hör av sig och jag upptäcker att jag inte bara får prata med dem utan uppmuntras att göra det och att umgås med dem.

Det känns fan som att resa sig... Pånyttfödd! Som Phenix ur askan.


Jag är har ett liv igen och jag välkomnar alla som vill dela det och glädjen med mig!

Jag tror jag sagt det förut men det kan inte upprepas tillräckligt många gånger.

Sent på natten nu... Eller tidigt på morgonen. Det beror på hur man ser det.

Nu ska den här mannen i alla fall snart klättra uppför trappan till min sköna kvinna som ligger och väntar på mig i vår sköna säng och sova.

Innan dess ska jag ställa mig i dörren och ta ett bloss och titta på mitt Äsperöd som jag kommit att älska. Utanför dörren är himlen stjärnklar. Det är fem minusgrader och den nyfallna snön ligger som ett pudertäcke över marken.

Kalla den Änglamarken!


Slut för i år men Gott nytt på er allihop och god fortsättning!

Nästa år hoppas jag ni följer med i forsättningen på vår resa tillsammans in i framtiden både läsare och vänner.


God natt och krama varandra i trafiken!

S

 
 
Sandra

Sandra

31 december 2009 03:05

Önskade ingen av dina barn dig en god jul?? .__. vad sorgligt det låter..

Gott Nytt År =)
/Sandra

http://www.sandrus.bloggagratis.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

31 december 2009 03:10

Länge leve livet!
Länge leve kärleken!
Länge leve dig Stefan som tog dig i kragen och lämnade dårskapet!
Länge leve dig för att du är så in i helsike fantastisk!
Länge leve oss, herr och fru Bodström!

Gott Nytt År......säger jag och minns med glädje vår första nyår hemma hos Jonny. Det är kärlek det♥♥♥
Älskar dig!!!

http://mittinnersta.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Herr Bodström

31 december 2009 03:11

Hej Sandra!
Nej så kan det vara. Vi får se hur länge det håller i sig.
Under tiden har jag, som jag nämnt, många vänner omkring mig.
Gott Nytt år på dig med och må lyckan le mot dig!
S

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

31 december 2009 03:13

Och för att tillägga.....
Att dina barn inte hör av sig älsking....det är inte sorgligt. Det är TRAGISKT. De vaknar en dag, minns Davids kloka ord! Vi är rörade överens jag och David och galenskapen.

Kom och kryp ner nu till din nakna kvinna som tänker pussa på dig till vi båda somnar.
De sista godnattpussarna 2009

http://mittinnersta.bloggagratis.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

31 december 2009 03:18

....ett sista inlägg...
Såg och lyssnade på din länk nu och fick tårar av glädje på mina kinder. Minns våra första nätter när vi älskade, fnittrade och sov och insåg att det var menat att vi ska leva....då lyssnade vi ofta på denna när vi låg där nakna och tätt intill.
Pink Floyd, Mike Oldfield och Sting är speciella för oss, den musiken förde oss på ett vis samman♥♥♥

http://mittinnersta.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Bodström - 20 september 2017 16:30

Ja... Vad ska man säga.   Det finns ju alltid en risk, eller flera, med att lufta sina tankar och känslor på det här viset. Offentligt. Det är ju inte alla som håller med mig. Det är inte ens något jag förväntar mig. Det är ändå intressant ...

Av Stefan Bodström - 17 september 2017 16:57

Så ligger jag på soffan igen.... Det är söndag och lugnet sprider sig om än tillfälligt. Veckan som gått och veckan som följer är fyllda av måsten och borden. Stort jobb, långt hemifrån och mycket som ska ordnas och förberedas.   Samtidigt ...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 22:29

      Det fanns en gång en "flicka" som var så himla förälskad i sin man. Politiskt engagerad var hon med.... Sosse var hon visst. Tills "flickan" åkte lite rutchkana på några regnbågar. I slutet på den regnbågen stod en annan "flicka" som...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 03:34

Länge sen jag skrev här.... Livet tar ibland ovanliga vändningar. Jag blev egen företagare först med café och sen med smide och montage... Det första gick mindre bra och det andra tar verkligen fart. Jag har tidigare skrivit om min förra skilsm...

Av Stefan Bodström - 22 december 2013 22:16

Nu är det jul igen... Tog mig en titt på statistiken innan jag bestämde mig för att skriva. Konstant samma fyra som håller koll på om jag skrivit något nytt... Hej på er och god jul! Kanske dags att skaffa sig ett nytt intresse!?   Även Fanto...

Ovido - Quiz & Flashcards