Direktlänk till inlägg 2 augusti 2009

Personligt men öppet brev till Ida!

Av Stefan Bodström - 2 augusti 2009 21:31

Kära lilla Ida...

Det skulle vara himla trevligt att föra en konstruktiv diskussion med dig kring vad du har eller inte har med att göra vad det gäller vårt liv. Du verkar veta mer kring detaljerna i vår vardag än vad vi själva gör så därför tar jag tacksamt emot ett sådant samtal ifrån dig. Jag tvivlar starkt på att du har "stake" nog att göra det. Du baserar dina uttalanden på andrahandsuppgifter och har inte tagit reda på hur saker och ting verkligen ligger till.

Jag ger dig gärna en chans till det. Ring mig och prata om vad du har på hjärtat. Ta det med den det berör. Det vill säga mig, Stefan.

Jag finns tillgänglig i stort sett dygnet runt på telefon och numret är jag övertygad om att du kan få från den som gett dig uppslag till dina inlägg.


Det du kommenterar har ytterst lite eller inget alls med innehållet i den här bloggen att göra och det har synnerligen lite med Ann-Sofie att göra! Det du kommenterar och anledningen till att du kommenterar rör faktiskt bara mig, Stefan, och därför är det ju oändligt mycket bättre att du för den diskussionen med mig.

Då det är fullt lagligt att kommentera bloggar på vilket vis man vill kan man inte göra polisanmälan mot inlägg som riktar sig mot innehållet i bloggen. Däremot finns det idag flera domar mot människor som använder sig av blogginlägg för att trakassera människor de ogillar då kommentarerna är av sådan karaktär att de inte berör själva innehållet i bloggen.

I ett sådant läge är det mycket lättare att polisanmäla och dessutom få ip-adressen spårad eftersom det då rör sig om en kriminell handling där påföljd kan utdömas.

Vi har åsiktsfrihet i Sverige vilket jag själv lovordar och man får tycka vad man vill om vad eller vem man vill men det innebär inte att man får lova att uttrycka det ogillandet på vilket vis man vill.


Måhända är det så att min livsstil, oavsett vilken sort den har, sticker i vissa människors ögon men då jag varken ägnar mig åt olagligheter eller försöker tvinga min livsstil på någon annan är det inget som någon annan än jag har med att göra.

Ida, du känner inte mig... Du kan omöjligt veta vem jag är som person såvida du inte är ett av mina barn som skriver under pseudonym.

Varken jag, Stefan, eller Ann-Sofie ägnar oss åt att vara elaka mot någon enskild person i den här bloggen och ingen av oss begriper syftet med dina påhopp, Ida!? Det finns ingen rimlighet i all den energi du lägger ned på att skriva elaka kommentarer till oss i detta forum.


Lägg av nu.... Sluta.... Är ditt syfte att jag inte ska ha någon kontakt med min dotter så har du med god marginal hjälpt till för att det ska bli så.

Om ditt syfte är att jag SKA ha en annan kontakt än den jag har idag med henne är ditt tillvägagångssätt oerhört skevt. Det fungerar inte. Är ditt syfte annat än det jag nämnt ovan blir nog många med mig väldigt förbryllade. Då framstår du bara som banalt elak!

Snälla "Ida" Ta detta till dig och om du vill prata vidare om saken så kontakta inte oss via den här bloggen och ring inte till Ann-Sofies mobil och vädra dina åsikter utan ta dig i kragen, samla ditt mod och ta det med mig personligen via telefon!


Vänligen

Stefan Bodström

 
 
Ingen bild

johan

12 augusti 2009 23:16

grr;) hehe

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Bodström - 20 september 2017 16:30

Ja... Vad ska man säga.   Det finns ju alltid en risk, eller flera, med att lufta sina tankar och känslor på det här viset. Offentligt. Det är ju inte alla som håller med mig. Det är inte ens något jag förväntar mig. Det är ändå intressant ...

Av Stefan Bodström - 17 september 2017 16:57

Så ligger jag på soffan igen.... Det är söndag och lugnet sprider sig om än tillfälligt. Veckan som gått och veckan som följer är fyllda av måsten och borden. Stort jobb, långt hemifrån och mycket som ska ordnas och förberedas.   Samtidigt ...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 22:29

      Det fanns en gång en "flicka" som var så himla förälskad i sin man. Politiskt engagerad var hon med.... Sosse var hon visst. Tills "flickan" åkte lite rutchkana på några regnbågar. I slutet på den regnbågen stod en annan "flicka" som...

Av Stefan Bodström - 10 september 2017 03:34

Länge sen jag skrev här.... Livet tar ibland ovanliga vändningar. Jag blev egen företagare först med café och sen med smide och montage... Det första gick mindre bra och det andra tar verkligen fart. Jag har tidigare skrivit om min förra skilsm...

Av Stefan Bodström - 22 december 2013 22:16

Nu är det jul igen... Tog mig en titt på statistiken innan jag bestämde mig för att skriva. Konstant samma fyra som håller koll på om jag skrivit något nytt... Hej på er och god jul! Kanske dags att skaffa sig ett nytt intresse!?   Även Fanto...

Ovido - Quiz & Flashcards